نقد سریال فرندز کامل جذاب Friends
نوشته شده توسط : کمیل حسینی

نقد سریال فرندز کامل جذاب Friends

دیوید کرین، خالق و دوست واقعی کافمن در روزهای حضورش در دانشگاه برندیس، در یک خانواده یهودی بزرگ شده است. مایکل اسکلوف، اِکس کافمن(دوست پسر قبلی) قبل از جدایی، نوازنده یهودی بود است که برای فرندز موسیقی ساخت.

دربارۀ متن آهنگ باید گفت که این ترانه‌ها به وسیلۀ ترانه‌سرای یهودی آلتا شرال ویلیس نوشته شده‌اند که موزیک «من آنجا برای تو خواهم بود» به عنوان «سفیدترین آهنگی که تا به حال نوشتم» توصیف کرد. این ترانه‌سرا، هنرمند و کارگردان هنری بیشتر برای آهنگ‌های «The Earth Wind & Fire»، «September» و «Boogie Wonderland» شناخته می‌شود. ویلیس در دسامبر 2019 در سن 72 سالگی درگذشت.

تمرکز زیادی روی عید یهودی حنوکا در سریال فرندز می‌شود. در فصل هفتم برای بار دوم این جشن موضوع داستان یکی از ایپزودها می‌شود. در این قسمت راس قصد دارد با پوشیدن لباس بابانوئل برای کریسمس، پسرش بن را غافلگیر کند؛ اما به دلیل پیدا نکردن لباس بابانوئل مجبور می‌شود لباس آرمادیلو را بپوشد. راس از طریق این لباس نمادین، ماجرای حنوکا را تعریف می‌کند! و اپیزود با مراسم روشن کردن شمع به پایان می‌رسد.
در اپیزود دیگری، راس عاشق کازن خود می‌شود، مانیکا و جوی درباره ختنه صحبت می‌کنند. مسؤول انتخاب بازیگر به جوی توضیح می‌دهد که نقشی که او برای بازی کردنش تلاش می‌کرد، مستلزم این است که بازیگر «به طور رسمی یهودی باشد، نه صرفا به صورت آناتومیک» و او سعی کرد توضیح دهد:«یک مهاجر ایتالیایی کاتولیک در این زمان نمی‌تواند…» که جوی پاسخ داد: bar mitzvahed؟ که این واژه اشاره به جشن مراسم بلوغ یهودیان دارد.

چندلر بینگ در سریال قبل از اینکه با مانیکا همراه شود، با «آرورا» یکی از اعضای سابق ارتش اسرائیل[۲۷] قرار ملاقات می‌گذارد. یکی از مشهورترین رابطه‌های چندلر با «جنیس هوسنشتاین لیتمن گورالنیک» است. زنی یهودی با موهای مجعد که پر سروصدا است و به دلیل جملۀ «OH MY GOD»مشهور است که خانم «مگی ویلر» آن را بازی کرده است. او در خانۀ یهودی سکولار بزرگی در منهتن شده است و در حال حاضر گروه کر جامعه پل طلایی را در لس‌آنجلس هدایت می‌کند.

بازیگر نقش فیبی بوفی بازیگری یهودی به نام لیزا کودرو است که در لس‌آنجلس بزرگ شده است. ادعا می‌شود که پدربزرگ و مادربزرگ کودرو از بازماندگان هولوکاست هستند و او یک مراسم بلوغ یهودی داشته است. پس از پایان سریال فرندز در بخش نهایی فرندز، کافمن بیان کرده که خاخامش یکبار او را در پارکینگش متوقف کرده تا از رابطه ریچل و راس بپرسد.

سریال فرندز در طول ۱۰ فصل مجموعه‌ای از بازیگران مهمان مشهور یهودی استفاده کرد، از جمله پل راد که در نقش دوست پسر فیبی ظاهر شد. هنک آزاریا در نقش یهودی سفاردی زبان و دوست پسر دانشمند فیبی به نام دیوید را بازی می‌کرد. سلما بلیر در نقش همکار چندلر و وینونا رایدر نیز در سریال فرندز حضور داشته‌اند.

شویمر بازیگر نقش راس در شهر نیویورک به دنیا آمد. خانواده او یهودی هستند. خانواده او به لس‌آنجلس نقل مکان کردند، جایی که شویمر، در سن ۱۰سالگی، اولین تجربه بازیگری خود را در نسخه یهودی سیندرلا تجربه کرد.




:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: